Aktualności

Sportowy Okrągły Stół

16 kwietnia 2014

SOS w szkole

W piątek, w imieniny miesiąca, zasiedliśmy do okrągłego stołu. Zebraliśmy się w sali gimnastycznej, specjalnie przygotowanej na tę okoliczność. W debacie wzięło  udział prawie 60 osób: pani dyrektor, pięciu nauczycieli i 50 uczniów.  Wstęp stanowiła prezentacja dotycząca programu WF z klasą.  Później realizowaliśmy przygotowany  przez nas scenariusz. Debatę poprowadził  Franek, jeden z uczniów klasy 6, który doskonale spisał się w tej roli. WF odbywa się z podziałem na grupy, ważne było poznanie opinii i oczekiwań w ramach  tych właśnie zespołów. Dokonaliśmy podziału w oparciu o to kryterium właśnie.

Pierwsze zadanie polegało na przedstawieniu plusów i minusów zajęć WF. Muszę przyznać, że uczniowie wykonali zadanie rzetelnie. Zwrócili uwagę na elementy, o których, my nauczyciele, już nie myślimy, które wykonujemy automatycznie. Fajnie było dowiedzieć się, że podopieczni zauważają i doceniają nasze działania, że jest to dla nich interesujące i fajne. Dowiedzieliśmy się też które grupy jaki rodzaj zajęć preferują. Dobrym znakiem było to, że ilość plusów znacznie przewyższała minusy. Wszystko  zostało zapisane na dużych  arkuszach papieru i rozwieszone, a reprezentanci grup przedstawili swe przemyślenia pozostałym uczestnikom SOS. Okazało się, że spostrzeżenia powielały się w większości, ale każdy z zespołów zwrócił uwagę na coś dodatkowego.

Drugie zadanie było nieco futurystyczne- członkowie grup podczas burzy mózgów stworzyli opis idealnych zajęć WF. Tu nastąpiło prawdziwe szaleństwo… Marzyło nam się ogromne boisko z trybunami, tor kolarski otaczający szkołę, basen do dyspozycji uczniów czynny całą dobę, itp.

Uczniowie poproszeni zostali o wypełnienie ankiety  dotyczącej lekcji WF, przygotowanej specjalnie na debatę. Jej wyniki posłużą nauczycielom w planowaniu i organizowaniu przyszłych zajęć.

Nadszedł czas na wybór zadania do realizacji. Podczas debaty zapoznaliśmy się z nimi dokładnie. Wszystkie opisane i rozwieszone  zostały na dużych arkuszach papieru w sali gimnastycznej. Uczniowie  i nauczyciele oddawali głos na najciekawszą według nich formę, w którą chętnie się zaangażują. Uczestniczymy w programie Ćwiczyć każdy może nadal będziemy realizować zaplanowane zadania. Chcemy także realizować LEKCJE POZA SZKOŁĄ oraz ZDROWE ODŻYWIANIE. Ocenianie opisowe nie jest dla nas nowością, gdyż od stycznia 2014r. wprowadziliśmy na wszystkich przedmiotach elementy oceniania kształtującego.

Plany działań już są, pomysłów nam nie brakuje. Teraz trzeba tylko konsekwentnie je realizować. Wtedy na pewno wszystko się uda!!