To było dla nas ważne doświadczenie…
Nie byliśmy przygotowani do tak nagłego i drastycznego przecięcia relacji międzyludzkich. I to poczucie osamotnienia było chyba pierwszą myślą po wprowadzeniu zakazu przychodzenia do szkoły.
Koleje przemyślenia krążyły wokół pytań – jak wypełniać misję szkoły ? – jak uczyć? – jak realizować procesy wychowania?
Początki były trudne i chaotyczne.
Ale od momentu rozpoczęcia pracy na platformie MS Teams wszystko zaczęło się układać w całość.
- odbudowane zostały relacje społeczności szkolnej,
- wszyscy zaangażowali się w procesy edukacyjne i wychowawcze,
- jednolite i proste zasady z chaosu przywróciły sprawnie funkcjonującą szkołę,
- uzyskaliśmy narzędzie wymiany poglądów i podnoszenia jakości naszej pracy,
- odbyły się pierwsze zebrania rodziców, posiedzenia organów szkoły,
- ważną wartością dodaną jest konsolidacja grona naszej społeczności – wzajemna pomoc, wsparcie, dzielenie się własnymi umiejętnościami, pomysłami, poczucie, że można na sobie wzajemnie polegać, że nie jesteśmy osamotnieni w realizacji „nowego”, że sukces jest wspólnym dziełem.
Teresa Sitarz
Dyrektor szkoły